The didactic process in times of pandemic, an integrating task

Authors

  • Maria Isabel Vallejo Lucero Universidad Nacional de Educación

Keywords:

trayecto didáctico, tarea integradora, tiempos de pandemia, proceso educativo

Abstract

The lines of argument found in this document refer to the conceptualizations used in the didactic process among teachers and student teachers of the Basic Education and Intercultural Bilingual Education career of professionalization of the National University of Education, around the educational practice in times of pandemic. The document presents two approaches, one from the point of view of the teacher as an entity involved in the development of the didactic process based on his or her own experience, for which it is necessary to consider a documentary review. The second approach is based on the reflections of the student (teacher - student) through interviews with narratives of their own experiences presented in the process of health emergency and their commitment to the academy. The study aims to present the path of the didactic process from a teacher and student perspective through the health emergency.

Downloads

Download data is not yet available.

References

García, Hoz Víctor (1978) Pedagogía sistemática: (pp 78-87) Rialp
Website developed by CNAI (2007). Qué es el aprendizaje semipresencial [mensaje en un blog].http://www.allproject.info/index.php?id=36&L=1#:~:text=Semipresencial%20es%20una%20forma%20de,el%20grupo%20y%20el%20tutor.
Ontoria, A. (2002) Potenciar la actividad de aprender a prender pp. (34-37) Narcea
Brooks, A. (s/a). Psicología de la adolescencia. Kapelusz
Herrera, J. (2004). La didáctica del proceso docente para el desarrollo de la practica laboral en las empresas. Actualidades investigativas en investigación, 4 (2), 6-29 https://www.redalyc.org/pdf/447/44740210.pdf
Catholic-net, (2020). Rectificación del aprendizaje [mensaje en un blog]. https://es.catholic.net/op/articulos/43027/cat/28/rectificacion-del-aprendizaje.html#modal
Fasce, E. (2006) Tendencias y perspectivas de Andragogía. Edu.Ciencia. Salud
Lorence, J. (s/f)La integración del proceso pedagógico: un principio educativo en los marcos de la integración como estrategia organizacional en la Provincia de Villa Clara http://revistavarela.uclv.edu.cu/articulos/rv0104.pdf
Navarro, D. y Samón, M. (2017). Redefinición de los conceptos método de enseñanza y método de aprendizaje. 17(60), https://www.redalyc.org/jatsRepo/4757/475753184013/html/index.html
Morantes, P. y Rivas R. (2009). Conceptualización del trabajo grupal la enseñanza de las ciencias. Coro 4001. file:///D:/Downloads/Dialnet-ConceptualizacionDelTrabajoGrupalEnLaEnsenanzaDeLa-3693164.pdf

Published

2021-03-26

How to Cite

Vallejo Lucero, M. I. (2021). The didactic process in times of pandemic, an integrating task. Mamakuna, (16), 57–65. Retrieved from https://revistas.unae.edu.ec/index.php/mamakuna/article/view/445